Conferències virtuals en temps de pandèmia

A pesar de la situació difícil i l’impediment de fer classes presencials que la pandèmia de la covid-19 ha comportat, hem continuat endavant amb el primer curs de Filologia Catalana. L’assignatura de Comunicació oral formal en llengua catalana ha sigut una de les que més he aprofitat, especialment pel treball de preparació i realització d’una pràctica oral: la conferència en vídeo. Gràcies al desenvolupament d’aquesta tasca he entés tota la dedicació que comporta organitzar presentacions orals.

Per iniciar el treball d’aquesta tasca, vaig pensar que la millor forma de dur-la a terme seria seguir una organització per a desenvolupar tota la informació que havia d’explicar. Cal tindre sempre en compte que la planificació és clau en l’escriptura d’un treball o d’un discurs oral. A partir de l’elecció del tema que volia tractar, vaig crear un guió. El discurs havia de tenir tres parts (introducció, desenvolupament i conclusió), però abans em vaig fer una sèrie de preguntes que em van servir per aclarir els aspectes importants dels qual volia parlar. Aleshores, només quedava investigar per trobar aquesta informació, combinar-la amb la que ja sabia i estructurar-la. Arribats a aquest punt, havia de buscar la manera de retenir el discurs. Per facilitar-ne la memorització, vaig fer una mena de petits guions amb paraules o frases clau que em van servir de suport a l’hora de gravar i contar la informació de la manera en què l’havia ordenada. Vaig estar assajant durant diversos dies i repetint el discurs davant la càmera; crec que vaig arribar a gravar el vídeo més de 10 vegades. Tot i que el resultat final no és el que m’havia imaginat al principi, he aconseguit parlar de tot el que volia dins del temps establert, gràcies a la planificació prèvia del discurs.

Tota la feina realitzada m’ha servit, sobretot, per a estar més atenta respecte a les errades més comunes a l’hora de parlar en una situació formal i l’actitud i el to de veu adequat per a adreçar-me al públic que m’escoltarà. Aquest treball final ha sigut la tasca perfecta per fer ús de tota la teoria i recursos estudiats al llarg del quadrimestre. Gràcies a posar en pràctica allò que he aprés, pense que he trobat una manera més organitzada i profitosa de treballar al voltant de l’organització i execució de conferències com aquesta. Estic segura que en futures tasques semblants, l’aprenentatge al llarg d’aquesta assignatura em serà molt útil per al meu creixement com a filòloga.

El vídeo que veureu a continuació parla de la història del saxofonista de jazz John Coltrane, i també té en compte el component de lluita que integra la seua música. Seguint les indicacions del professor, Andreu Sentí, vaig triar un tema que m’agrada. Per això l’interés a desenvolupar la tasca va ser major i va facilitar molt la feina. I a més, crec que aquest interés, personalment, es pot veure reflectit al vídeo, en la manera d’explicar les coses. Aquest és només un exemple de les múltiples activitats que hem fet i que ens han ajudat a créixer.

Marta Jordà, estudiant de primer de Filologia Catalana

Com podeu citar aquest apunt:

Jordà, Marta (2020): «Conferències virtuals en temps de pandèmia». Departament de Filologia Catalana. Blog de Docència, 15-07-2020. Enllaç: https://dfcdocencia.blogs.uv.es/conferencies-virtuals-en-temps-de-pandemia/

Comunicació oral formal , , , ,

¡IMPORTANTE! Responde a la pregunta: ¿Cuál es el valor de 12 8 ?