Experiència #SantJordiUV

S’acostava el dia 23 d’abril i, com a bons amants de la literatura, els alumnes de primer curs del grau de Filologia Catalana vam dur a terme una activitat fantàstica per a celebrar Sant Jordi. Va ser proposada pels professors de Literatura catalana medieval i moderna, de Literatura catalana contemporània i de Comunicació oral formal en llengua catalana: Laia Miralles i Maria Saiz, Carme Gregori i Andreu Sentí, respectivament.

Consistia a fer un treball audiovisual, en què havíem de triar un text d’un autor o autora treballat a classe i realitzar-ne un vídeo llegint en veu alta. A més, vam pujar les nostres lectures a Twitter a fi de donar visibilitat a la literatura catalana que tant estimem a les xarxes socials. D’aquesta manera, l’activitat també ha servit per a difondre la lectura en català, els nostres autors/es i la seua extraordinària literatura. Compartir tants fragments de diferents obres serveix, entre altres coses, per a divulgar pels terrenys tecnològics aprenentatge, coneixement i cultura. Qui sap si algun dels vídeos ha animat a altres usuaris a dur a terme alguna lectura?

D’una banda, a l’hora de realitzar la lectura produíem i empràvem diversos fenòmens i conceptes clau treballats a l’assignatura de Comunicació oral. Ens esforçàvem per a tindre una bona dicció, mantindre una bona entonació i pronunciar correctament la nostra llengua. Així, aprofundíem en el contingut de l’assignatura d’una manera molt entretinguda.

D’altra banda, tant l’assignatura de Literatura catalana medieval i moderna com la de Literatura catalana contemporània també entraven en joc, ja que el text recitat formava part de la matèria. L’elecció va ser dificilíssima perquè, entre tantes lectures realitzades en aquestos mesos i tants autors i autores, no resultava fàcil triar-ne només un. Tanmateix, l’activitat ha aconseguit abastar des dels trobadors occitans, passant per la Batalla de Lepant, per la Renaixença, el Modernisme fins a arribar als nostres autors més propers en el temps.

Així doncs, aquesta iniciativa que engloba aspectes de les tres assignatures és, per tant, una oportunitat per aplicar molts coneixements rebuts a l’aula.

Ha estat una activitat molt interessant que ha permés que molts dels alumnes, fins i tot aquells més vergonyosos, s’animaren a participar i mostraren la seua passió per la literatura d’una manera d’allò més creativa. I el més important: ha tingut ressò. La bona companyonia i les interaccions entre tots els posts a Twitter ha aconseguit que el #SantJordiUV haja arribat molt lluny. Primer, a altres graus humanístics, després a altres universitats. S’ha rebut amb tanta estima aquesta experiència de la qual se’ns ha fet partícips que, fins i tot, ha estat l’enveja d’altres graus i cursos que també hi hagueren volgut participar.

Aquestes activitats sempre són molt bona idea: incentiven la motivació dels estudiants, permeten desenvolupar la seua creativitat, donen l’oportunitat d’expressar-se i, mitjançant Twitter, ser escoltats. Cada alumne, individualment, ha aprofitat aquesta ocasió i el resultat ha sigut satisfactori. Ha sigut un repte que només ha pogut donar resultats positius a més d’eines per al creixement formatiu i personal.

Andrea Barberán, Eva Silvestre i Manel Vera, estudiants de 1r de Filologia Catalana

Ací podreu veure les nostres lectures:

Com s’ha de citar aquest article?

Barberán, Andrea; Silvestre, Eva; Vera, Manel (2021): “Experiència #SantJordiUV”. Blog de docència, 18-05-21. Enllaç: https://dfcdocencia.blogs.uv.es/experiencia-santjordiuv/

Comunicació oral formal, Literatura catalana contemporània , , , ,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


¡IMPORTANTE! Responde a la pregunta: ¿Cuál es el valor de 14 12 ?