Fem un programa de ràdio: ‘Cultura per a ociosos’

La videotrucada ha estat l’eina més emprada durat el confinament. Tant per a continuar en contacte amb les persones més properes com per a mantindre l’emissió de programes televisius i radiofònics, com ha sigut el nostre cas, en la preparació d’un programa de ràdio que hem titulat Cultura per a ociosos. Aquesta activitat havia de servir per a introduir-nos en la creació de discursos orals en l’assignatura Comunicació oral formal en llengua catalana, impartida pel professor Andreu Sentí.

Una vegada sabíem qui componíem l’equip, ens vam posar a treballar. Continuàrem fent videotrucades, però aquesta vegada separats en les seccions que ocupen el programa. El programa comença amb Andrea Arbona i Mireia Vila, que parlen de les tècniques de comunicació oral apreses a les classes de Comunicació oral formal i en alguns llibres d’oratòria per fer una secció de divulgació sobre expressió oral i consells que es veuen en la pràctica a la secció que els segueix: el debat. Jordi Cano, Maria Martínez, Pau Medina i Manel Pérez han estat preparant un debat que s’hauria d’haver fet a classe en un context de classes presencials, però que ha hagut de ser virtual. Roser Serra va tindre la idea de fer una secció de cultura, i de seguida es va posar en contacte amb l’editor d’Afers, Vicent Olmos, per fer-li l’entrevista que podreu veure al programa. En darrer lloc, Ivan Serrador ha treballat per desglossar i analitzar un llibre de Vicent Baydal, Els valencians des de quan són valencians –editat, precisament, a Afers– i donar-lo a conèixer. Amb les seccions clares i organitzades només calia connectar-les, presentar-les i acomiadar-les, tasca que ha dut a terme  Lucía Pastor.

Així preparàrem els nostres guions i enregistràrem la sessió radiofònica per Skype, que va sortir a la primera d’una manera natural i fluida i, quan veiérem el resultat, vam quedar satisfets del nostre treball. A més, l’activitat ens ha permés estar més en contacte com a grup de companys –tot i que la situació no ens ho ha posat fàcil– tant entre el nostre grup com gaudint dels programes que han fet la resta d’equips.

L’objectiu de l’activitat era aprendre i posar en pràctica les eines que cadascú necessita per parlar adequadament en públic. A Lucía, com a presentadora, li va ser útil el guió per no perdre el fil del programa i saber quan fer les intervencions. A més, havia de posar un to de veu i anar dient informació sense pauses, però canviant ràpidament de tema per mantindre l’atenció dels oients. En el cas del debat, Pau prenia notes per saber com contraargumentar. També va aprendre a modular correctament la veu per donar importància a certs arguments. I Andrea va veure molt útil l’ús d’un guió per no deixar res per dir. És a dir, cadascú ha aprés els mètodes que necessitava per al cas individual, ja que tots tenim els nostres punts forts i dèbils.

Andrea Arbona, Jordi Cano, Lucia Pastor, Maria Martínez, Pau Medina, Manel Pérez, Roser Serra, Ivan Serrador, Mireia Vila, estudiants de primer curs de Filologia Catalana

Com es pot citar aquest apunt:

Arbona, Andrea, Jordi Cano, Lucia Pastor, Maria Martínez, Pau Medina, Manel Pérez, Roser Serra, Ivan Serrador, Mireia Vila (2020): «Fem un programa de ràdio: ‘Cultura per a ociosos’». Departament de Filologia Catalana. Blog de Docència, 13-07-2020. Enllaç: https://dfcdocencia.blogs.uv.es/fem-un-programa-de-radio:-‘cultura-per-a-ociosos’/

Comunicació oral formal , , ,

¡IMPORTANTE! Responde a la pregunta: ¿Cuál es el valor de 7 11 ?