Taller de lectura en veu alta: com donem vida al text

Al llarg del curs en l’assignatura Comunicació oral formal hem aprés moltes coses, no sols des de la teoria sinó que les hem posades en pràctica. Algunes d’aquestes activitats les realitzàvem per primera vegada i això ha sigut tot un repte i ha suposat una millora de les nostres capacitats. Una d’aquestes pràctiques va ser el taller de lectura en veu alta.

Aquest taller va ser dirigit pel director del Grup de Teatre de la Universitat de València, Pep Sanchís. A través dels seus coneixements vam comprovar que llegir en veu alta no és només arribar al final de la lectura, sinó que hem de ser conscients de tot el que passa durant el trajecte, les nostres expressions, l’entonació, la gesticulació…

En primer lloc, teníem quatre textos que es corresponien a diferents gèneres: narrativa, article d’opinió, poesia i teatre. Això és força interessant, ja que amb aquesta varietat de gèneres tenim la possibilitat de practicar l’entonació en diversos àmbits i de fer una posada en escena diferent segons la lectura.

A partir d’ací, anàvem eixint individualment al davant de la classe i interpretant el nostre text. Tot seguit, Sanchís ens donava consells per a millorar la lectura: el volum de la veu segons la situació, la intensitat de l’entonació, la gesticulació (si és o no necessària), la interpretació en si mateixa i, sobretot, l’expressivitat. El que és essencial és posar-se en la situació, siga el gènere que siga, submergir-se en el personatge o la veu narrativa per a empatitzar i transmetre el text amb més vida.

Aquesta activitat, sens dubte, ens va ajudar a veure més enllà de les paraules, a descobrir quantes emocions podem expressar només amb els gestos i amb la veu, ser crítics amb nosaltres mateixos, conèixer els punts en què hem de millorar i com fer-ho.

Crec que ha sigut una activitat molt beneficiosa. I no només ha sigut profitosa com a lectors, sinó també com a espectadors. Hem aprés a analitzar els factors que participen en la interpretació d’un text. Això ens ajudarà a millorar les nostres intervencions en públic i a tindre més criteri per valorar les dels altres.

Diana Cebrián, estudiant de primer de Filologia Catalana

Com s’ha de citar aquest apunt?

Cebrián, Diana (2021): “Taller de lectura en veu alta”, Blog de docència, 26-07-2021. Enllaç: https://dfcdocencia.blogs.uv.es/taller-de-lectura-en-veu-alta-com-donem-vida-al-text/

Comunicació oral formal , ,

¡IMPORTANTE! Responde a la pregunta: ¿Cuál es el valor de 12 4 ?