En les classes de l’assignatura Cultura i literatura per a infants i joves en llengua catalana analitzem les narracions a partir d’un model que els estudiants poden consultar en la publicació:
Lluch, Gemma (2009): «Dades per a l’anàlisi de narratives per al lector infantil i juvenil», Caplletra, 56, 115-237.
També en el manual:
Lluch, Gemma i Caterina Valriu (2013): La literatura per a infants i joves en català anàlisi, gèneres i història. Alzira: Bromera i Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana, col·lecció Biblioteca Essencial, 15-48.
Un resum de l’esquema metodològic el trobem en el post: «Una guia per a l’anàlisi dels relats», Blog GemmaLluch.
PROPOSTA DE TREBALL
Per treballar-ne el model metodològic proposem la realització de la pràctica següent:
1 Revisa aquestes ressenyes de diferents relats adreçats als adolescents:
- El ciutadà perfecte, Raquel Ricart
- Els models familiars en la literatura infantil
- Algun dia aquest dolor et servirà, Peter Cameron
- Els 4 sherlock, Jesús Cortes
- Xènia tens un whatsapp, Gemma Pasqual Escrivà
- Vaig fer la maleta un dia de juny, Cinta Arasa
- El meu nom és Irina, Xavier Aliaga
- Dibuixos al mur, Autora Rua
- Nit d’ombres voraces, Agustin Fernandez Paz
- El guardià de l’anell, Vicent Pascual
- El fruit del baobab, Maite Carranza
- La mosca, Gemma Pasqual Escrivà
- En les mars perdudes, Raquel Ricart
- Els jocs de la fam, Suzanne Collins
- Paraules emmetzinades, Maite Carranza
2. Quin aspecte de l’anàlisi narrativa destaca cada ressenya?
Com a instrument d’anàlisi utilitzem aquesta taula indicativa dels principals aspectes de l’anàlisi narratològica que cal considerar.
Com citar:
Lluch, Gemma (2019): «Treballem el model metodològic d’anàlisi de relats de la #LIJcat», Departament de Filologia Catalana. Blog de Docència, 13-02-2019, http://dfcdocencia.blogs.uv.es/2019/02/13/treballem-analisi-relats-lijcat/