Treballem el model metodològic d’anàlisi de relats de la #LIJcat

En les classes de l’assignatura Cultura i literatura per a infants i joves en llengua catalana analitzem les narracions a partir d’un model que els estudiants poden consultar en la publicació:

Lluch, Gemma (2009): «Dades per a l’anàlisi de narratives per al lector infantil i juvenil»,  Caplletra, 56, 115-237

També en el manual:

Lluch, Gemma i Caterina Valriu (2013): La literatura per a infants i joves en català anàlisi, gèneres i història. Alzira: Bromera i Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana, col·lecció Biblioteca Essencial, 15-48.

Un resum de l’esquema metodològic el trobem en el post:  «Una guia per a l’anàlisi dels relats»,  Blog GemmaLluch.

 

PROPOSTA DE TREBALL

Per treballar-ne el model metodològic proposem la realització de la pràctica següent:

1 Revisa aquestes ressenyes de diferents relats adreçats als adolescents:

2. Quin aspecte de l’anàlisi narrativa destaca cada ressenya?

 

Com a instrument d’anàlisi utilitzem aquesta taula indicativa dels principals aspectes de l’anàlisi narratològica que cal considerar. 

 

Com citar:

Lluch, Gemma (2019): «Treballem el model metodològic d’anàlisi de relats de la #LIJcat», Departament de Filologia Catalana. Blog de Docència, 13-02-2019, http://dfcdocencia.blogs.uv.es/2019/02/13/treballem-analisi-relats-lijcat/ 

About Gemma Lluch

Gemma Lluch, catedràtica del Departament de Filologia Catalana de la Universitat de València. Edita continguts de l'assignatura Cultura i Literatura per a Infants i Joves en Llengua Catalana.
Cultura i literatura per a infants i joves en català

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


¡IMPORTANTE! Responde a la pregunta: ¿Cuál es el valor de 11 5 ?